Mnoho lidí již v takové situaci bylo. Daleko od domova, v prostředí, které vůbec neznali a měli hlad. Člověk si chce dát něco opravdu dobrého a nejlíp i místního. Jenže pokud naslepo vleze do první hezky vypadající restaurace, riskuje průšvih.
Může mít štěstí, ale také může dostat na talíř něco, na co bude chtít co nejdříve zapomenout. Téměř jistě nenarazí na některý z těch nejlepších podniků, který okolí nabízí. A právě ke zvýšení šancí na spokojené bříško může pomoci Foursquare.
Foursquare je geolokační mobilní aplikace, s kterou se provádí „check-in“ na místech, kde se právě člověk nachází. Na mostech, v památkách, ale také zejména v restauracích, kavárnách a barech. A k těmto místům lze přidávat tipy – pozitivní i negativní doporučení.
Foursquare Explore – rozhlédnutí po okolí
Nejužitečnější funkcí Foursquare, která pomůže v nalezení restaurace je Explore. Funguje to úplně jednoduše – někde jste, zapnete Foursquare Explore a nastavíte si, co chcete najít, tj. v našem případě:
- food nebo coffee,
- range – vzdálenost, v jaké chcete nějaký ten podnik najít, umíráte-li hlady, dáte si okolí 300 metrů a je to,
- co chcete jíst – můžete a nemusíte konkretizovat nějakým klíčovým slovem, pokud chcete třeba nějaké konkrétní jídlo, nejlépe teda v místním jazyce, pokud to není zrovna burger nebo pizza.
Na základě toho už vám Foursquare navrhne, kam jít. I tady je dobré nebrat první nabídku a trochu se na to blíž podívat. Na co koukat, aby si člověk dobře vybral?
- Tipy – čím více tipů, tím lépe (pokud jsou pozitivní). Důležitý je samozřejmě obsah tipu. Tady můžete trochu narazit na lokální jazyk, kterému zrovna nevládnete. Ty nejlepší restaurace ale většinou už přitáhly nějaké turisty, v případě evropských jazyků tak nějak pozitivní hodnocení jídla poznáte (fantastico!) a pak tu máme ještě sadu mezinárodních citoslovcí jako wow a yummy.
- Ikonky, resp. označení kategorie – většinou mám v zahraničí zájem primárně o lokální kuchyni. V Itálii koukám na podniky s talířem špaget nebo pizzou, ve Francii hledám Eiffelovku.
- Fotky – lidi fotí jídlo, které se jim líbí a chutná, mnohdy si můžete prohlédnout prostředí restaurace. Často se mi stane, že se někam vydám právě proto, že si nad nějakou fotkou řeknu „tak to musím mít!“.
- Listy – oblíbené podniky mají uživatelé na svých seznamech. Zase, čím víc, tím líp. Výskyt slov jako je název města, „best of“ nebo „traditional“, zvyšuje pravděpodobnost, že to bude ono.
Cestu s Foursquare jde plánovat i dopředu
Samozřejmě si můžete restaurace na cestách naplánovat dopředu z domova – stejně jako třeba s TripAdvisorem. Buď taky z mobilu, nebo ještě lépe normálně z počítače na foursquare.com/explore.
Můžete se také podívat, jaké jsou v místě, kam míříte zajímavé listy. Úplně jednoduše pomocí vyhledávání pro dané město. Když zadáte název města nebo něco hodně obecného jako „restaurant“, s velkou pravděpodobností to najde TOP 50 listů.
Varování – ne vždycky všechno funguje bezchybně
Tenhle způsob objevování restaurací je velmi zábavný, navíc je velmi racionální odpovědí na věčné nepochopení antiFoursquaristů „k čemu to vlastně je“. Lze takto najít hodně velmi dobrých, lokálních podniků. Někdy to ale taky nevyjde:
- Úplně nejlíp nefunguje v Čechách, respektive tam, kde člověk žije. Foursquare dává docela velkou váhu tomu, kam chodí uživatel a jeho přátelé a doporučuje pak kdejaký „pajzl“, který je v okolí zrovna v oblibě.
- Na vesnicích, které nejsou moc frekventované restaurace mnohdy na Foursquare ani nejsou.
- Ne ve všech zemích, resp. oblastech je Foursquare oblíbený.
- Vždycky platí, že existují skvělé restaurace, které zůstávají uživatelům Foursquare skryty, minimálně se ale člověk netrefí do těch špatných.
- Samozřejmě i když půjdete někam naslepo, platí to, co vždycky – než tam vyrazíte, zkontrolujte si, zda vás Foursquare nechce varovat!